Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza obvyklé doby pozorování specifických objektů řidičem
Fujačková, Hedvika ; Semela, Marek (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na obvyklú dobu pozorovania špecifických objektov vodičmi motorových vozidiel. V teoretickej časti je prevedená literárna rešerše v oblasti vnímania človeka. Je tu charakterizovaný prístroj, ktorý dokáže snímať pohyb vodičových očí, jeho druhy a využitie v rôznych oblastiach. Ďalej sa venuje reklamným zariadeniam, ktoré sú umiestňované popri pozemných komunikáciách a pôsobia ako rušivý element. Praktická časť vychádza z prevedených realizovaných meraní a je zameraná na analýzu pozorovania vonkajších reklamných zariadení, najmä billboardov, ktoré pútajú vodičovu pozornosť.
Odpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze.
Čiháková, Lucie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název práce: Odpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze. Cíle práce: Provedení experimentálního měření v laboratorních podmínkách a v reálných podmínkách při paralelní motorické úloze s cílem sledovat odpověď zrakového analyzátoru během úlohy a zjistit případné rozdíly v odpovědi zrakového analyzátoru a rychlosti jízdy probandů na simulátoru a v reálných podmínkách. Metoda: Měření v laboratorních podmínkách bylo uskutečněno na automobilovém simulátoru OCTAVIA II, ze kterého byly potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) snímány počítačově. V reálných podmínkách se měření konalo také v automobilu Škoda Octavia. Potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) byly získány pomocí GPS. Pro sledování zraku řidičů byla použita metoda eye-tracking. Výsledky: Zkušenější řidič zvládl na simulátoru vykonat paralelní motorické úlohy v kratším čase než méně zkušený řidič, nižší četnost pohledů na rádio během úloh se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila. Na simulátoru se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila ani vyrovnanější rychlost jízdy. V průměru strávil řidič v reálných podmínkách vykonáváním úloh kratší dobu než na simulátoru a celková četnost pohledů na rádio byla nižší. Rychlost jízdy v reálných podmínkách byla nižší než na...
Využití kvalitativního a kvantitativního výzkumu pro tvorbu následné marketingové strategie u tištěných medií
Hofmannová, Vlasta ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Gibarti, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití výsledků kvalitativních a kvantitativních výzkumů pro následnou marketingovou strategii tištěných médií" pojednává o využití výsledků výzkumů pro tvorbu nové marketingové strategie v praxi. Obsahem této práce je analýza procesu tvorby této strategie pro ekonomický týdeníku EURO, která vznikala na základě doporučení realizovaného kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Popisuje metodu oční kamery v kombinaci s metodou hloubkových rozhovorů a s metodou CAWI (kvantitativní). Dokumentuje v několika etapách dosažené praktické výsledky nové marketingové strategie pro týdeník EURO.
Učení se žáků z edukativního materiálu sledované oční kamerou
Krejčí, Alžběta ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Tato práce byla zaměřená na sledování průběhu čtení učebního textu (1 strana učebnice fyziky pro ZŠ) žáky a na to, jaký vliv na něj mají otázky k textu doplněné. Sledování proběhlo metodou oční kamery a výzkumu se účastnilo 12 žáků a 1 vyučující, všichni ze středních škol. Žáci, kteří měli k dispozici otázky, se textu věnovali téměř dvakrát déle. Obecně žáci věnovali minimální pozornost doprovodnému vizuálnímu materiálu (obrázky, grafy). Žáci, kteří četli text s otázkami, obrázkům a grafů věnovali pozornosti více, než žáci s textem bez otázek. Analýzy gaze plotů a rozhovorů ukázaly, že žáci občas vyhledávají nebo si zapamatují pouze klíčové pojmy bez kontextu, což v některých případech vede k chybnému pochopení daného pojmu nebo tématu.
Analýza obvyklé doby pozorování specifických objektů řidičem
Fujačková, Hedvika ; Semela, Marek (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na obvyklú dobu pozorovania špecifických objektov vodičmi motorových vozidiel. V teoretickej časti je prevedená literárna rešerše v oblasti vnímania človeka. Je tu charakterizovaný prístroj, ktorý dokáže snímať pohyb vodičových očí, jeho druhy a využitie v rôznych oblastiach. Ďalej sa venuje reklamným zariadeniam, ktoré sú umiestňované popri pozemných komunikáciách a pôsobia ako rušivý element. Praktická časť vychádza z prevedených realizovaných meraní a je zameraná na analýzu pozorovania vonkajších reklamných zariadení, najmä billboardov, ktoré pútajú vodičovu pozornosť.
Odpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze.
Čiháková, Lucie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název práce: Odpověď zrakového analyzátoru při řízení vozidla v reálných podmínkách a na simulátoru při paralelní motorické úloze. Cíle práce: Provedení experimentálního měření v laboratorních podmínkách a v reálných podmínkách při paralelní motorické úloze s cílem sledovat odpověď zrakového analyzátoru během úlohy a zjistit případné rozdíly v odpovědi zrakového analyzátoru a rychlosti jízdy probandů na simulátoru a v reálných podmínkách. Metoda: Měření v laboratorních podmínkách bylo uskutečněno na automobilovém simulátoru OCTAVIA II, ze kterého byly potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) snímány počítačově. V reálných podmínkách se měření konalo také v automobilu Škoda Octavia. Potřebné údaje (rychlost, rovinné souřadnice x, y) byly získány pomocí GPS. Pro sledování zraku řidičů byla použita metoda eye-tracking. Výsledky: Zkušenější řidič zvládl na simulátoru vykonat paralelní motorické úlohy v kratším čase než méně zkušený řidič, nižší četnost pohledů na rádio během úloh se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila. Na simulátoru se u zkušenějšího řidiče nepotvrdila ani vyrovnanější rychlost jízdy. V průměru strávil řidič v reálných podmínkách vykonáváním úloh kratší dobu než na simulátoru a celková četnost pohledů na rádio byla nižší. Rychlost jízdy v reálných podmínkách byla nižší než na...
Využití IT při analýze působení outdoorové reklamy
Jeníčková, Tereza ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá využitím informačních technologií při analýze působení reklamních sdělení, se zaměřením na venkovní reklamu. V teoretické části je čtenáři nastíněn vznik a vývoj reklamy, jak působí na člověka, zda je schopna změnit jeho spotřební chování, jaké je její postavení v současném světě a jak se při její analýze dají využít nové moderní technologie ve spolupráci s psychologií. Druhá část práce je zaměřena na praktický výzkum působení outdoorové reklamy na člověka. Čtenář se detailně seznámí s využitím technologie Oční kamery v praxi, jak probíhala příprava na výzkum, jaké problémy byly řešeny v jeho průběhu, až po analyzování získaných dat, která jsou slovně i graficky interpretována.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.